Det globala avtalet mellan Apple och Ontrack ger dig som servicepartner och Apple-kund de bästa fördelarna som finns i dataräddningsvärlden.

018 84 36 203 Registrera ett Data Recovery Jobb

Dessa fördelar har du som Apple-servicepartner:

  • Snabb och enkel jobbregistrering
  • 24/7 online job tracking system
  • Du bestämmer själv hur involverad du vill vara.
    • Ibas kontaktar kunden direkt och avtalar frakt och fortsatt process.
    • Du har direktkontakt med Apple-kunden
  • Apple har full översikt och rapportering via portalen
    • Ett dataåterställningssjobb påverkar inte deras ”Service Excellence score”.
    • Apple utökar deras ”KBB return” vid behov av dataåterställningar.
    • Data recovery-delar exkluderas från deras “KBBTAT scoring”.
Registrera ett Data Recovery Jobb

Dessa fördelar har du som Apple-kund:

  • Gratis analys och analysrapport vid standard service
    • Analysrapporten ger dig en översikt av vilka filer som kan återställas, Apple-kunden får därmed veta vilken data som kan återställas före dataåterställningen beställs.
    • Analys 2 dagar
    • Dataåterställning 3 dagar
  • Fri frakt
  • No recovery, no fee policy

Snabbt och enkelt- steg för steg!

Steg 1

Ta fram:

  • Store/Ship To Number
  • Apple Tech ID Number
  • Repair/Confirmation Number

Steg 2

Fyll i och skicka in registeringsblanketten

Välj ett av två alternativ:

  1. Ibas har direktkontakt med din Apple-kund
    • Fyll i Apple-kundens kontaktinformation i portalen
    • Servicepartnern och Apple-kunden blir kontinuerligt informerade om processen
  2. Ibas har direktkontakt med servicepartnern, inte Apple-kunden
    • Fyll i din kontaktinformation i portalen
    • Du blir kontinuerligt informerad om processen
Registrera ett Data Recovery Jobb

Steg 3

Ibas kontaktar servicepartnern eller Apple-kunden (beroende på det valda alternativet) för att ordna med frakten.

Steg 4

Leverans till Ibas

Ibas laboratories AB
Kungsängsvägen 31 B
753 23 Uppsala
018 84 36 203
recovery@ibas.se

Steg 5

Bekräftelse skickas via mail när Ibas mottagit jobbet. E-postmeddelandet innehåller en länk till job tracking-systemet som visar statusen på jobbet.

Steg 6

Analysrapporten skickas till servicepartnern, alternativt Apple-kunden efter 2 dagar. En offert på dataåterställningen bifogas.

Steg 7

Apple-kunden beställer en dataräddning.

Steg 8

Återställd data kommer att levereras till den adress som angivits i registreringen.