Go to Top

Tänk smart när datakraschen är ett faktum

Vi får dagligen telefonsamtal från människor som har förlorat information på ett eller annat sätt. Varje historia börjar oftast med en dataförlust och en ledsen eller panikslagen ägare till en dator, minneskort eller smartphone.

Det viktiga i det här läget är att tänka att Ibas i de allra flesta fallen kan hjälpa personen eller företaget.

Några av våra ingenjörer har över 30 års erfarenhet av dataräddning. De har sett det mesta inom datahaverier, men de är fortfarande inte oberörda när våra kunder berättar om sina dataförluster. Ibland handlar det om att rädda en hel server-farm, ibland en serie ovärderliga bilder eller den nästan färdigskrivna boken som det inte finns någon backup på.

Vissa historier vi hör om är annorlunda.

Många googlar på dataräddning, läser på forum och lyssnar på tvivelaktiga råd och fel experter. Det kan resultera i förstörd data som aldrig går att få igen och det uppstår därmed en kris. Vi förundras över hur stora risker människor tar med sina värdefulla data.

Vi hjälper alla i nöd och det är gratis att kontakta vår kundtjänst dygnet runt.

Vi börjar alltid med en analys för att identifiera problem och skadeomfång. Efter analysen vet vi hur mycket information vi kan rädda. Kunden får allting dokumenterat i ett förslag där vi föreslår en lösning, kostnad och leveranstid. Om det handlar om en mekanisk skada så har vi vanligtvis reservdelar för olika hårddiskar i lager och detta ingår självklart i vårt förslag.

Du bestämmer själv hur snabbt du vill att vi ska arbeta. Om värdet på informationen är stor och den ska levereras snabbt, så jobbar våra prisbelönta ingenjörer dygnet runt för att göra klart jobbet.

Vi lever i en digital tidsålder och de flesta av oss kommer förr eller senare uppleva en dataförlust.

Några goda råd på vägen om det värsta skulle hända:

  • Agera smart och få inte panik.
  • Om du kan leva utan din information, så kan du ha råd att försöka själv eller fråga någon som tror sig kunna.
  • Om du är beroende av din data så bör man satsa på kvalitet och erfarenhet. Man har oftast bara en chans att rekonstruera data.

 

 

 

, ,