Hur återställer man e-post?

Vilka möjligheter som finns att rädda e-post beror i första hand på hur din e-post lagras. Vi skapar och lagrar e-post på två grundläggande sätt. Det första är när e-post lagras på bärbara datorer, stationära datorer, mobiltelefoner, surfplattor eller servrar i t.ex. Microsoft Outlook. Det andra sättet är när e-post lagras i molnet, typiskt för Gmail, Hotmail och Yahoo. När det gäller webbaserade e-postmeddelanden, är data endast rekonstruerbar om du använder ett mailprogram som lagrar eller säkerhetskopierar meddelanden på din hårdvara.

Mail recovery tips:

Om du vill vara säker på att din e-post kan räddas måste du vara säker på att din webbaserade mail lagras på din dator eller mobila enhet.


Email Server Recovery

Mail Recovery från en server

Oavsett om användarkonton lagras på din server, i en databas, i en Microsoft Exchange Information Store, eller som individuella meddelanden i separata filer (som PST) – kan all data på e-postservern återskapas.

TIPS: Microsoft Exchange EDBs kan återställas till en live server med Ontrack PowerControls .


Email Recovery från ett skadat lagringsmedia

Det är komplicerat att återskapa e-post från skadade hårddiskar. Ett försök kan skada informationen ytterligare. Vi rekommenderar att du kontaktar Ibas för goda råd innan du vidtar åtgärder på egen hand. Du kommer förmodligen behöva rädda hela disken för att få tillgång till de data du söker.


När kan jag använda programvara?

För att kunna återställa ett mailprogram måste datan vara lagrad lokalt på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller smartphone. Om det är ett så kallat logiskt fel som är orsaken till problemet, kan du testa våra Prova-själv produkter  Ontrack EasyRecovery eller Ontrack Powercontrols.

CTA

Ring oss på 018-10 44 40

Vår kundtjänst står redo för att hjälpa dig 24/7

Kontakta mig!