Hjälp med att rädda viktiga data?

Steg för Steg – vad händer under en dataräddning?

Alla datarekonstruktioner är unika. I vår Freeval-tjänst görs en felsökning för att hitta problemet och omfånget av skadan. Varje fall skiljer sig därför med hänsyn till typen av lagringsmedia, filtyp, operativsystem och tidsåtgång för arbetet.

Steg for steg

Gratis råd

Steg 1: Gratis råd

  • Vårt kundcenter är öppet 24/7 om du behöver hjälp. Ring 018-10 44 40 vid krissituationer.
  • Vårt kundcenter ställer frågor gällande hur skadan uppstått, vilken slags lagringsmedia det gäller och vilken typ av data som förlorats. Givetvis finns möjligheten till att beställa upphämtning av lagringsenheten snarast möjligt.
  • Om du vill beställa upphämtning omgående  kan detta göras via vår hemsida.
Transport til Ibas

Steg 2: Transport till Ibas

  • För företag inkluderar Freeval-tjänsten gratis transport till Ibas laboratorium.
  • Kontakta vårt kundcenter eller beställ online så får du välja:
  • För att förhindra ytterligare skador under transporten är det viktigt att innehållet är ordentligt paketerat för att ge enheten ett säkert skydd. Originalemballage är optimalt, men vid tillfällen då detta inte är möjligt kan bubbelplast fungera bra.
  • Kontakta gärna oss om du är osäker och behöver råd om hur du ska packa på bästa sätt.
Transport til Ibas

Steg 3: Gratis felsökning

  • Vi garanterar dig svar inom 4 timmar.
  • Felsökningen identifierar typen av problem och skadans art.
  • Genomgången avgör vilket förslag vi kan erbjuda dig. Baserat på detta bestämmer du hur snabbt du önskar att få arbetet gjort.
  • Du får ett erbjudande på själva dataräddningen.
Recovery

Steg 4: Datarekonstruktion

  • Efter att du mottagit offerten kan du bestämma om du önskar beställa dataräddningen.
  • Arbetet påbörjas efter att offerten accepterats.
  • Om du har ett fysiskt fel och behöver reservdelar har vi vanligtvis det i lager. Om inte, använder vi oss av vårt världsomspännande reservdelslager. Alla reservdelar är givetvis inkluderade i offerten.
  • Du väljer servicenivån som passar dig efter att undersökningen är slutförd.
ServicenivåFelsökningstidRekonstruktionstid
HomeSingel disk: 4 timmar

Mulitidisksystem: 24 timmar
30 arbetsdagar
Economy20 arbetsdagar
Standard7-10 arbetsdagar
Express3 arbetsdagar
Emergency24h Service
Return

Steg 5: Leverans till kunden

  • Rekonstruerade data levereras på en ny extern hårddisk.
  • Ring gärna vårt kundcenter om du har frågor angående leveransen av din nya hårddisk – tel 018-10 44 40

Dina åsikter betyder allt för oss!

Varje dag går vi till jobbet för att rädda viktiga data åt olyckliga kunder som förlorat värdefull information. Vi gör det yttersta för att hjälpa alla. Läs mer hur om vad våra kunder tycker om oss.

Trustpilot


CTA

Ring oss på 018-10 44 40

Vår kundtjänst står redo för att hjälpa dig

Kontakta mig!